söndag 5 februari 2012

Tillbakablick på julen 2010

Igår var det -19 grader ute och städdag inne. Jag hittade gamla julrim från förra julen och kom och tänka på en rolig händelse.

Inför förra vintern var vi runt och tittade på mattor att ha på våra något kalla golv. I inredningsbutikerna var min man och titta på ljusstakar, men dömde ut alla för att de var för lätta. När jag sen hittade ett par betongljusstakar som var ordentligt tunga, så fick jag lov att köpa dem till honom i julklapp.Då jag ville duka med ljusstakarna, så fick min man julklappen på morgonen. Tjejerna var med, men storebror 17 år orkade inte kliva ur sängen. Han hörde dock vad vi pratade om. Jag hade rimmat på paketet:

Om glödlampan är av felaktig sort
eller om alla proppar kommit bort
Nu min käre make
ska du få en riktig….


Naturligtvis fick han lov att gissa vad det var innan han öppnade. Min man gissade på en brandsläckare (!?). Ska säga till hans försvar att julklappen var nog så stor och nog så tung. 17-åringen som inte sett paketet höll på att dö, han trodde att hans pappa fått blå piller….

1 kommentar: